Ett steg på vägen...

Har faktiskt (tro det eller ej) varit ute och sprungit en liten vända idag! Någon lång runda blev det ju inte, men man måste ju börja nånstans så man kommer igång! Sjuuukt jobbigt var det... men som sagt: Ett steg på vägen till mitt sundare liv =) Ha ha

image32


♦♦♦♦♦♦

Hade fått en inneboende idag när vi kom hem från jobbet. Hörde något som krafsade i skorstensröret till kaminen... En råtta var det första vi tänkte. Shit! Hur ska vi få ut den?? Tända en brasa? Nej då så grymma är vi inte. Började kika lite närmare (det finns nämligen ett litet rosthål i röret), ser då ett stort öga titta ut! och sedan en näbb! Det var en kaja som satt där! Hur hade han kommit dit?? Vi la på nät på skorstenarna för två veckor sedan...  Iallafall, vi hade fortfarande ingen bra plan på hur vi skulle få ut han.... Kom sen på att man kan öppna upp kaminen ovanifrån och kanske komma in i röret den vägen. Hämtade en plastpåse som vi kunde fånga upp fågeln i och sen släppa ut honom (Vill ju inte ha en kajaa flyga runt i hela huset!) Mycket riktigt så kunde man komma åt röret därifrån. Lyste med ficklampa och försökte se hur stor han var, men fågeln var borta! Finns inte en chans att han kommit upp ur röret, så det enda stället han kunde tagit vägen var neråt....i kaminen! Öppnar den nedre luckan, och vad sitter där? Jo en fet askgrå kaja! Han såg livrädd ut stackarn... Vägrade krypa i plastpåsen..(hade jag också gjort om jag var han) Så den enda lösningen var att öppna upp fönstren på vid gavel och öppna luckan till kaminen och hoppas på att han flyger ut. Efter ett segervarv i vardagsrummet så flög han ut genom fönstret! Skönt! Han såg lite tagen ut när han väl kommit ut och satt och återhämtade sig på gräsmattan, men sedan flög han iväg! Undrar hur länge han suttit i skorstenen...??

image33


Nu ska jag titta på Medium!

Kommentarer
Postat av: Hanna

stackars lille fågel!

på lördag är det sm finalen i innebandy, som jag hade blivit lovad en biljett till, men vet nog inte förens på lördag om jag får den eller ej. men annars så ses jag gärna för en promenad.
Men som sagt, jag får hålla det lite öppet från mitt håll, så hittar du något skojjigare så vänta inte in mej.

annars blir det nog lugnt, ska till emma på söndagkväll för att planera ålandsresan o så. blir säkert som vilka vardagar som helst.. =/

2008-04-17 @ 23:03:58
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

besök www.designadinblogg.se där finns typ allt man undrar och han förklarar jättebra!

(http://www.designadinblogg.se/1193606883_tips__stor_profilbild.html)

2008-04-17 @ 23:06:02
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0