Död drake, och återupplivad...

Det blev en riktig fest igår! Det hade jag inte väntat mig. Har varit lite seg idag. Det var jättetrevligt med god mat, dricka och trevligt sällskap! Alice 3,5 år är ett riktigt charmtroll! I början var hon jätteblyg, men sen kom hon igång och visade bl.a. upp sin gosedjurs-drake. Draken dog och återupplivades säkert 10 gånger under kvällen och det rann en hel del blod! (Enligt Alice) Hon är så lillgammal och pratar en massa! Såå rolig. Hennes mamma berättade att lilla Alice hade suttit och tittat på TV en dag och då hade pappa ställt sig ivägen varpå Alice säger:

- Flytta på dig annars lackar jag ur!

Så roligt vad många ord barn snappar upp!

En anna rolig kommentar under kvällen var när en av gästerna skulle gå ut och röka. Alice säger:
- Patrik, (uttalat Patlik), var ska du?
Patrik: - Jag ska ut och röka lite. Vill du följa med?
Alice: - Nej, jag röker faktiskt inte så mycket.

Ha ha! Så skön!

 
Skulle egentligen ha åkt på julmarknad med R's bror och flickvän, men vi kände att vi inte orkade och det har varit så skönt att vara hemma idag och bara gått runt och småpysslat lite. Satt och åt frukost länge, med tända ljus och försökte lösa korsordet i UNT. Det var mysigt. Har gjort polkaknäck och saffransbiscotti! Biscottin blev jättegoda! Knäcken har jag inte smakat än, men jag kan tänka mig att den är god!

Ledsen att det inte blir så mycket bilder, men det tar sån tid att lägga in dem på datorn och sedan ladda up dem på bloggen...

Nu ska vi ta tag i middagsmaten! Är sugen på något salt efter allt sött! =)

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Hanna

det var helt ok. krogen är ju så överskattad! kul att träffa lite folk. fi ck sova 4,5 timme natten till söndag. kände mej bra seg igår.

2008-12-08 @ 11:43:16
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: isabel

Åååh men säg hur de blev så kanske jag vågar mej på dem också! =D

Jag är hemma hos mamma och pappa en del under juldagarna, kanske kan ses över en fika? Vi har ju aldrig träffats men på nätet skriver vi för fulla muggar, du är trevlig =)

Glad tredje advent!

2008-12-11 @ 09:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0