En råtta i elskåpet...

Jodå, det är precis som det låter. Vi misstänker att en liten råtta har bestämt sig för att klättra in i vårt elskåp (eller rätttare sagt det lilla skåp där elkasetterna sitter som värmer vattnet till elementen). Troligtvis har den lilla rackaren krypit in på något olämpligt ställe och orsakat en kortslutning vilket medför att vi nu inte har någon fungerande värme, elen funkar bara i ena halvan av huset och självklart så fungerar inte elen till de uttag där kyl och frys står.... Har nu dragit en skarvsladd tvärs över köket till ett uttag som funkar så att vår mat ska klara sig tills elektrikern kommer och ska öppna upp skåpet... (enligt pappa har huvudsäkringen för den ena fasen gått...) Bytte propp igår, men det gick bara 5 minuter och sen gick den igen...
 



Igår när vi gick och la oss var det 20 grader inne. Nu är det 16... Försöker få igång vedspisen, men den är riktigt svårtänd...

Ska ta mig en kopp te och sätta mig och skriva inköpslistan inför nyår!

Kommentarer
Postat av: isabel

Huga! Stackars er! Jag avskyr när det ärkallt inomhus. Lite lustigt hur mycket en liten mus kan ställa till med ädnå. Jag såg på Liftarens Guide till galaxen häromdan, och därhävdade dem att dte egentligen är råttorna som härskar på vår planet, och att människan skulle vara deras försöksdjur..

tja, man vet ju aldrig.. =)

kramar!

2008-12-29 @ 09:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0