Om man tänkte efter före...

Jag skulle aldrig ha gett mig iväg till jobbet imorse... Skulle ha förstått teckent när jag var påklädd och skulle ge mig ut och upptäckte att R hade fått med sig mina bilnycklar när han åkte... Men dum som jag var så sprang jag över till mamma och pappa och lånade deras bil. Halkade mig fram till bussen (jag plöjde genom snödrivorna) och lyckades köra fast när jag skulle svänga in på parkeringen vid busshållplatsen. Stod där bra länge och försökte komma loss, och tänkte precis ge upp och ringa pappa när jag, på nåt vänster, lyckades komma in på den oplogade parkeringen. Nån snygg parkering vart det ju inte, men jag stod iallafall inte ute på vägen...

Hoppade genom snödrivorna och såg att en annna bil kört fast en bit bort. Bussen var försenad och hade inte kommit än, så jag försökte hjälpa killen i bilen att komma loss. Jga puttade på och han körde =). Blev helt nedsprutad med snö, men han kom ingen vart... Sen kom, till min förvånging, bussen, så jag sprang dit. Bussfärden gick bra, hann med ett senare tåg än vanligt och var på jobbet ca 40 min senare än vanligt... Ganska bra jobbat ändå.

Trodde att snöandet skulle avta under dagen, men det bara fortsatte...blev lite orolig att jag inte skulle komma hem eftersom pappa sa att inte en enda bil (eller plogbil) passerat under dagen och de få som var på väg till oss körde i diket allihopa så pappa fick ta traktorn och dra upp dem. Gick tidigare från jobbet, för jag misstänkte att det skulle ta tid att ta sig hem. Mycket riktigt. Inställda bussar, försenade bussar, en relativt nyplogad väg (tack och lov) men hal och slinkig väg gjorde att det tog 3 timmar för mig att ta mig hem... 

Det var inte värt det...så mycket fick jag ändå inte gjort på jobbet....om man bara hade tänkt efter före...

Hur som helst så kunde det ju varit värre! Och jag tycker det är såå mysigt med snön! Jag tror vi har fått närmare ½ meter! Det är helt sjukt! Synd att den inte kommer att få ligga kvar... Tänk om det ändå vore julafton idag. Hade inte det varit helt perfekt?

Nä, nu ska jag sluta svamla en massa! 

Hoppas ni haft en bra dag i snöovädret!

 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Håller med, jag skulle också velat haft julafton NU :)



Underbart väder ute om man bara slipper ta bilen. Matsäck med sig ut och pulkaåkning ska det vara =)



Jättefina vinter-bilder!!! Dom vid vattnet blev jag nästan tårögd av för att de var så vackra.



Kram Sofie

2008-11-24 @ 20:56:33
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Var ju ner till vårdcentralen i måndags, men såg inte eran bil. förklarar ju saken :) hemskt medatt köra i diket, var en bil påvägen hem och sen hjäålpte jag till att skotta loss en bil samma dag på våran lilla väg..

2008-11-26 @ 12:02:26
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja visst blev det mysigt. Lustiga var att båda slingorna skulle vara lika långa men den ena bara hälften så lång. Skumt, men mysigt blev det :)

2008-12-01 @ 11:11:38
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0