Slapshot

Sitter och äter frukost och tittar på kultfilmen "Slapshot". Av någon anledning har R inte sett den??! Trodde alla som har spelat hockey eller är intresserade av hockey hade sett den =)

Tråkigt väder idag...synd, behöver lite sol och frisk luft. Blir nog en promenad iallafall, friskluft finns ju i vilket fall.
Ska till R's föräldrar i eftermiddag och käka lite. Var så länge sedan vi var där, får lite dåligt samvete... =) 

Pappa är uppe i Norrland och jagar älg under helgen så mamma är ensam hemma. Bjöd över henne på middag igår så hon inte behöver äta själv. Hittade ett recept i en tidning som jag tyckte lät spännande: Swahiliris hette det. Ris, lök, vitkål, kummin, gurkmeja som man kokade i kokosmjölk. Åt stekt kyckling till det, det var rikitigt gott! Kul att laga något nytt. Hinner aldrig i veckor och orkar sällan på helgerna.

Nä, nu ska jag koncentrera mig på filmen, har tagit alldeles för lång tid att skriva det här inlägget!




Kommentarer
Postat av: Hanna

vad tyckte du? härlig lagkänsla? ;) tack för igår. kram

2008-10-11 @ 12:07:45
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: isabel

Hej gumman!

Jag har köpt dem på Jotex, du vet postorder? Ja gtror man kan beställa katalogen kostnadsfritt på nätet om du inte har den. De har massa fina tyger tycker jag. OC hmycket färdigt så man slipper sy (jag har ingen symaskin och riktigt suger på att sy också..=P)

Ha en mysig dag i regnet (eller inne om du föredrar det =) )

Kramar!

2008-10-16 @ 10:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0