Sjuklingar, försäkringar och barnvagnar

Vi är hemma båda två idag också. Jag hade asont i halsen igår och idag är det bättre, men känner mig väldigt tjock i halsen... Richard åkte på en släng av vinterkräksjuka eller om han ätit nåt konstigt..? Idag är han iallafall "bra", men är hemma från jobbet.

Har iallafall varit duktiga idag och fixat med försäkringar, dels en vanlig sjuk- och olycksfallsförsäkring för mig (eftersom jag av någon anledning inte haft någon sedan jag fyllde 26, förutom den jag har via jobbet) och dels fixat gravidförsäkring! Känns bra att ha det gjort!

Har även suttit och försökt komma någon vart i barnvagnsdjungeln...vi har sådan beslutsångest! Fånigt egentligen, jag menar så stor roll spelar det ju egentligen inte...
Just nu är vi inne på en vagn från Teutonia, antingen Mistral, Mistral S eller Prestige. Har fastnat för dem, men är samtidigt osäker på hur kvaliteten på dessa är och om det funkar att ha en vagn med 2 mindre, svängbara hjul när man bor på landet? De kan dock låsas fast och handtaget vridas så att de stora hjulen kommer i fram istället.
Någon som har erfarenhet av detta?

Nä, nu är det dags för lunch!


Kommentarer
Postat av: cissi

Jo vår bugaboo har små svängbara hjul i fram, och det funkar sådär på landet och på vintern. Men det finns stora hjul att köpa och sätta dit. Vinterhjul kallas dem men funkar ju lika bra på grus =)Ser ut som de andra stora hjulen. Vi kan också vända handtaget så de stora hjulen kommer fram istället men med de små hjulen bak bli vagnen svårstyrd. Men det här gäller ju bugaboo. Teutonia är väl knappast sämre än något annat märke tror jag i alla fall =) lycka till!

2010-02-17 @ 12:48:58
URL: http://frokenfro.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack för tipset! Är hemma med sjukt barn idag så perfekt dag att köpa tidning på och mysa lite i soffan :)



Hoppas att ni mår bättre idag!

Kram!

2010-02-18 @ 11:06:24
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0