"Redo för bebis"

Idag ska vi äntligen hämta ut vår vagn! Ska bli jättekul att få hem den och provköra lite =)
En sväng till IKEA tänkte vi hinna med idag också, köpa skötbord, badbalja och lite smågrejer som behövs. Eventuellt en spjälsäng också...har inte riktigt bestämt om vi ska testa med vagga i början eller börja med spjälsäng på en gång... R har förbjudit bebis att sova i vår säng eftersom han är så rädd för att han ska rulla över eller göra illa bebisen...

Kanske blir en middag på tu man hand ikväll. Måste ju passa på innan bebis kommer =) Får se om vi orkar gå ut på nån restaurang eller om det blir hemma...

Var till Emma imorse och fräschade upp håret och utväsxten! Härligt när det är alldeles nyfixat och fint! Jag citerar Emma: "Nu får bebis komma! Nu är du snygg i håret och redo att föda!" =)

Imorgon ska vi kasta ut vår duschkabin! Den tar bara plats och ska vi bada bebis i balja i duschen blir det väldigt bökigt med kabinen som är ni vägen... Ska köpa list och duschstång idag, hoppas det blir bra!

Snart borde R komma hem! Är inte lika roligt att ha semester själv...men jag klagar inte, det är jätteskönt att vara ledig!

Hoppas ni får en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Emma

Som sagt vi kan va osminkade å bleka bara håret är snyggt!!!! Man vill ju inte att lilla barnet ska komma ut å se en utväxt å tänka; ska morsan se ut så är det bättre att åla in igen. Den risken vill man ju undvika, kul att va gravid resten av sitt liv liksom;)

2010-06-11 @ 22:34:48
Postat av: cissi

Så härligt att ni nu börjar bli redo för vad som komma skall. Eller jag vet, redo blir man kanske aldrig, men det ger sig snabbt vill jag lova! Antar att mormor är förväntansfull? =)

Verkar som att fått må bra hela vägen? De sista veckorna går väl som en dans och vips så är h*n här =)

Såg att Jos skulle gifta sig på lördag, vad underbart! Jag är avundsjuk, vill ju också gifta mig...

Ha det gott!

2010-06-15 @ 16:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0