Sprak och knaster

Har fått igång vedspisen! Jippie! (*peppar peppar*)

Nu sprakar och knastrar det härligt i köket och riktigt mysigt varmt blir det. Synd bara att man måste passa och lägga in ny ved hela tiden...

Har även haft elektrikern här idag och tittat på vår lilla kortslutning. Det var tydligen ingen råtta utan en av elpatronerna hade fått kortslutning av någon annan anledning, troligtvis av ålder... Men men...nu funkar värmen igen iallafall, men vi har skruvat ner den lite nu när vi kan elda i vedspisen.

Tänker på stackars T&H som varken har värme eller vatten just nu.... Man märker hur beroende man är av dessa.. lite läskigt egentligen.

Nä, nu ska jag nog krypa ner i sängen och läsa min bok. Tänkte gå upp tidigt imorgon och börja med potatisgratängerna till nyårsafton. Ska även hinna med att städa och göra creme bruléen innan vi ska hämta de första gästerna vid tåget kl 17. Får nog sätta R i arbete =)

Kram och godnatt!

Och Gott Nytt År ifall jag inte hinner skriva nåt mer innan dess!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Satt och funderade på vilka t och h var innan jag insåg att det var tossa och jag. haha. :)

2008-12-29 @ 23:38:32
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: isabel

Gott nytt år!!! =D

2008-12-30 @ 09:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0