Föräldrautbildning

Har idag på förmiddagen varit på föräldrautbildning, första delen av två. Handlade i princip bara om själva förlossningen och lite om andning och avslappning. Inte så mycket nytt, men det är ju bra att få höra saker flera gånger så att de fastnar.

Känns både spännande och läskigt på samma gång det här med själva förlossningen. Man vet ju inte hur man reagerar på smärtan och allt annat som händer, alla känslor. Det jag är mest orolig för är att barnet ska fastna på vägen ut...(har ifersej inte hört talas om något barn som fastnat, men ändå...) Har slagit i min svanskota ordentligt när jag var yngre, så den är lite vinklad inåt...funderar på om detta kan försvåra allt...hmmm. Tur att vi har vår privata barnmorska/förlossningsläkare (R's mamma) som kan svara på såna frågor!

Var ner på stan efteråt och inhandlade en liten radio att ha i köket. Är lite meckigt att behöva koppla in iPoden till högtalarna varje gång jag vill lyssna på radio, dessutom bryts det ofta eftersom det är webbradio. Nu har jag iallafall köpt en riktig radio, får se vad R tycker om den =)

Nä, nu ska jag lägga mig på sofflocket ett tag och läsa lite i min bok - Den döende dandyn av Mari Jungstedt. Helt OK. Har typ läst alla böcker i den serien.

Trevlig (vinter-)dag!


En bild på ett par skor jag köpte på Thun's för några veckor sedan.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jättefina skor.

Vilken lyx och skönt att ha en privat barnmorska :)

2010-04-22 @ 19:54:04
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0