Insnöad

Igår valde jag att inte åka till jobbet p.g.a. det ankommande snöovädret. Det visade sig att det var ett bra beslut eftersom det tåg jag annars skulle åkt med hem blev inställt och tågtrafiken stod still i två timmar...dessutom hade jag nog haft ganska stora problem med att ta mig hem med bilen.

Idag planerade jag att åka till jobbet, men jag kom inte ens ut med bilen på vägen för det var så mycket snö! Det var som att köra i kvicksand eller sirap eller nåt annat trögflytande... helt omöjligt. Gick inte att få någon fart så att jag kom framåt. Så det var bara att hoppa ur bilen och gå in igen...
Har föröskt jobba så mycket som det bara går, men det är svårt när jag inte hade planerat för det innan och när jag dessutom jobbade hemma igår och gjorde det mesta som jag kunde...

Jaja, jag ska inte klaga. Jag har hunnit med att tvätta 4 maskiner med tvätt iallafall. Har nog inte tvättat sen efter jul någon gång...

Har också varit duktig och lagt in alla årets CSN-betalningar på bevakning så nu behöver jag inte tänka på det.

Nu blir det en kopp kaffe och en bit sockerkaka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0