Tågkaos

Jobbar hemifrån idag.

Tog bussen som vanligt in till stan imorse. Var lite arg över att bussen var 15 min sen vilket i sin tur innebar att jag missade tåget som jag brukar åka. Stod och väntade på nästa tåg i tio minuter ute i kylan innan jag bestämde mig för att gå in och värma mig. Väl inne på stationen såg jag att tåget som jag väntade på var försenat ca 30 min. Stod inne och väntade i ca 10 minuter. Då ropade de ut i högtalarna att all tågtrafik mellan Uppsala och Stockholm stod stilla just nu p.g.a. en olycka. När den skulle komma igång igen visste de inte... Jag stod och velade ett tag, men tog sedan beslutet att åka hem och jobba hemifrån! Det visade sig vara ett bra beslut eftersom senaste budet var att trafiken skulle vara igån ca 11.30.

Inget dåligt samvete för att jag valde att åka hem igen alltså =)


Ikväll får vi förhoppningsvs hämta vår nya bänkskiva och vår kyl/frys! Sen kan vi äntligen sätta igång att montera in diksmaskinen och sätta upp nya kaklet! Vill bara få det klart! Är trött på att leva i ett bombnedslag...och väldigt nyfiken på hur det kommer se ut med nytt kakel, nymålade köksluckor och ny bänkskiva!

Nu, åter till jobbet!

Kommentarer
Postat av: Hanna

hörde det på radion när jag var påväg in till stan före 09. antagligen någon som ställt sej på tågbanan. skönt att f¨å vara hemma.

vad har ni valt för kakel? spännande! kramar

2010-01-07 @ 22:52:53
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Mia E

Gud så kul me nytt :D Jag längtar tills vi får sätt aigång med vår lägenhet och när det är klart :D



Kramar

2010-01-09 @ 11:58:26
URL: http://edstrommaria.blogg.se/
Postat av: Hanna

det är en likadan men inte den. tänkte inte på att den hade ratten på fel sida när jag googlade bilden.

haha, jag kan ju knappt skilja på höger och vänster som det är.. =p

hur går det hemma? stökigt? :)

2010-01-09 @ 22:06:24
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

prövat, men utan resultat. a har försökt nu i 30 min. luktar rök nu så nu fick han sluta =P

2010-01-09 @ 22:07:46
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0